Masterpiece

torsdag 2 januari 2014

Nytt år, nya möjligheter...

Så var det 2014. Dags att lägga saker bakom sig, allt det som inte blev gjort...och istället göra plats för nya förhoppningar och möjligheter. Crea Diem, skapa dagen! Vara kreativ, nyfiken, utforskande, skapande...hm, tittar ut genom fönstret och ser hur gråvädret som en evigt tjock filt bäddar in landskapet utan en minsta gnutta ljus. Detta regnande gör någonting med min inspiration helt enkelt. Den vägrar infinna sig!
Har rensat bort julen och är ännu inte van med mörkret som infann sig då adventsljusstakar och stjärnor försvann ner i jullådorna igen.
En kopp kaffe framför datorn i ett beslut att äntligen få till en slags blogg. Massa nybörjarstrul och jag får tvinga mig till att fortsätta. Inte ge upp! Jag hoppas att jag kommer att kunna ta mig tid till att fotoblogga lite då och då, det är mitt mål. Tänker att det blir lite mer meningsfullt med fotandet även om det faktiskt mest är för min egen skull jag ständigt är ute och ränner med kameran. För att det ger mig så mycket av det jag älskar...vara ute i naturen, bildskapande, spänning, men också ett lugn i ögonblicken av att vara här och nu. Fotografering är för själen som yoga för kroppen, ett slags mindfulness och en känsla av total närvaro.
Så nu hoppas jag ju då på dagar med lite ljus och inspiration igen! Tills dess blir det ett nedslag i arkivet med några vinterbilder från gamla året.






1 kommentar:

  1. Vad roligt att kika förbi här. Kul att du fick ihop en blogg. Ja man får inte ge upp. Jättefina bilder. Nu längtar jag ännu mer efter is.
    Det här lägger jag bland mina bokmärken.
    Lycka till med bloggen. Tack för att du länkar ❤️
    Med vänlig hälsning,
    Camilla

    SvaraRadera