Masterpiece

torsdag 19 juni 2014

Midsommartider

Älskar midsommar för de där nordiska, ljusa och magiska nätternas skull...
Ett litet tag till har man hela den underbara sommaren framför sig! Grönskan är ännu ljus och löftesrik, luften full av svärmande insekter och marken prunkande av blommor och växter. En sådan underbar dag tog jag kameran med mig ut i naturen och blev sittande på den vackraste av ängar. Eftermiddagssolen var varm och het och fjärilarna flög runt från blomma till blomma, till synes helt obekymrade av min närvaro. Fick syn på Blåvingen som är min favorit för den fantastiska färgens skull och en stor, vit fjäril med rutmönster på som jag inte alls vet namnet på. Den var ovanlig för sin storleks skull, stor som en fågel...

Det här är ett smakprov från min eftermiddag på ängen (vid en skalbank i Sillvik utanför Göteborg). Jag hade en härlig stund, bara jag och min kamera och alla dessa vackra blommor och fjärilar. (Förutom att jag saknade min teleoptik då jag endast hade makrot nedpackat i kameraväsan...)

Ljuvliga ängsblomster



 Vajar lite i eftermiddagsvinden


Jungfru Marias Nyckar i full blomning


 Blåvinge


 Blåvingen, den allra vackraste av fjärilar...


Beautiful...


 Den här var också vacker, vet inte vilken art det är..


 Förtjust i klöver var den i alla fall...


Nu vill jag önska er alla en underbar midsommarhelg, njut och var rädda om varandra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar