Masterpiece

söndag 25 januari 2015

Icebirds!!

Sista tiden har kameran mestadels legat orörd hemma, det har inte varit många fototillfällen i januari alls för mig. Delvis beroende på kasst väder, långa jobbdagar men också p.g.a. utebliven inspiration.
Satt och slötittade på gamla bilder i Lightroom i ett på förhand dömt- att -misslyckas-projekt att kasta och rensa bland alla tusentals filer jag aldrig kommer att använda...Och upptäckte att jag har väldigt många is- och måsbilder! Lite av mina favoritmotiv får man förmoda om man bara tittar till antalet...
Men tänkte att det kanske går att göra någonting av det här...vad händer om man slår samman dessa bilder?
Och efter några timmars lek och pyssel med lager i gamla bildbehandlingsprogrammet Paintshop så kom dessa "isfåglar" till. Har försökt ha en sammanhållen färgton i lagren för att de ska passa med varandra. Tanken var att de sammanslagna bilderna skulle ha ett drömskt uttryck och förmedla lugn och harmoni. Nåväl, superroligt var det och tiden bara försvann!
Här är resultatet av "isfåglarna"...




















Hoppas att du gillade isfåglarna, jag har i alla fall haft jättekul!
Lämna gärna ett avtryck i bloggen...
ha det så gott ;)










3 kommentarer:

  1. Kalasfina bilder som alla skulle göra sig fint på väggen. Jag gillar den drömska känslan mycket!
    /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Lena, roligt att du gillar känslan. Ja, kanske man skulle göra en tavla av någon av bilderna...det är ju kul och spännande att beställa utskrifter!
      ha det gott // Liselotte

      Radera
  2. Otroligt läckra bilder !!!

    SvaraRadera