Masterpiece

söndag 3 januari 2016

Looking back at the past year...

Då var det redan dags att göra en tillbakablick på det gångna året. 2015, året som kom och sedan försvann lika fort igen. Året som alldeles nyss låg framför mig är nu gånget och förbrukat. Gammalt och fyllt med både glädje och sorg. Och tiden som inte längre känns evig fortsätter att krympa i en allt snabbare takt. Att fånga nuet känns oftast som en omöjlighet när man bara springer på, fortare och fortare. Men när jag nu sitter här och försöker summera året som gått, funderat över vilka planer och visioner jag hade för det nya året för exakt ett år sedan, ja då är det väl precis som vanligt. En del saker blev inte så bra, en del blev inte av alls och en del saker kommer jag att bära med mig i hjärtat som fina minnen av 2015.
Fotomässigt har det väl inte hänt så himla mycket, tidvis har jag nästan haft "fotokramp" och kameran har fått ligga orörd i väntan på inspiration och nya idéer. Men lite då och då har det glimtat till och jag är så tacksam för resan till Grekland i maj med älskade barnbarnet och septemberveckan i Abisko som bjöd på underbara fotoupplevelser.
Här kommer mitt år i bildlig betraktelse och jag välkomnar 2016 och hoppas som vanligt att det ska bli ett fantastiskt år på alla sätt...

Januari. Det blev trots allt några vackra vinterdagar i början av januari då isen la sig i vikarna.


Februari. Då skapades mina "isfåglar" hemma i datorn, en lek med att lägga ihop olika bilder i lager.


Mars. Det blev en tur ner till Österlen för att såväl träffa goda vänner som att ställa iordning bilder till årets Konstrunda hos Carina Hägg i Hammenhög. Trevligt och kul!!


April. Det tog lite tid för skönheterna i år...men så äntligen stod de där igen. Och lyste blå i backen. Och jag dök ner bland dem med kameran och lekte med free lensing. Jätteroligt!


Maj. En utflykt till Tjurpannan här på västkusten. Sagolikt landskap och kustnatur! På stranden låg alla dessa vackra stenar och lyste i kapp med solen. Vem kan motstå dem?
Och så förstås resan till Grekland med finaste Mille. Vilket äventyr för oss två och vad roligt vi hade tillsammans! Det bästa av de bästa minnen att få bära med sig...


Juni. Både blomstersäsongen och hojsäsongen kom igång. Båda lika efterlängtade!


Juli. Förökte använda semestern till att komma igång med yoga. Ibland lyckades det bra, som den här fantastiska kvällen vid havet...


Augusti. En weekend i Skagen, med det fantastiska ljuset och haven som möts. Evigt fascinerande och vackert!


September. En vecka i Abisko, Lappland. En vecka i det vackraste landskap och den mäktigaste natur man kan tänka sig. Långa ensamma vandringar gav ro och frid i själen...
...och en dröm gick i uppfyllelse. Att få uppleva norrsken, detta magiska himlafenomen. Det var verkligen en helt fantastisk och mäktig upplevelse, att få se aurora dansa över himlen...


Oktober. En solig, färgsprakande dag i Göteborgs Botaniska Trädgård.


November. Oj, det var en ovanligt varm november i år. Och en del riktigt fina kvällshimlar!


 December. Året går mot sitt slut, en cirkel är sluten. Mille och jag går "loss med tomtebloss" och året avslutas storstilat som Stjärnorna på Slottet....Gott Nytt År allihopa!!
Bring 2016 on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar