Masterpiece

torsdag 22 maj 2014

Meeting with dandelion

Häromkvällen hade jag en träff med maskrosor, alltså överblommade sådana. Slängde mig ner på ängen och allt jag såg var dessa maskrosbollar. Som om det var förutbestämt när frökapslarna gemensamt skulle ge sig av och lämna sina moderblommor...Bara en stund i stillhet först, som ett farväl.
Så där låg jag med min kamera på marken i den varma kvällssolen och väntade på uppbrottet.
Såg en fantastisk skönhet i dessa små fjun, de mjuka kapslarna som fördes bort av vinden. Fjunen som reflekterade kvällsljuset som små prismor...
Det var ren magi den kvällen på ängen!!

Fjun, kapslar och kvällsljus...


Redo att ge sig iväg...


Tip on toes...


Reflektioner


flyg, flyg lilla fjun!



Mjuka och lite drömska...



Fjunbollen är vacker i motljuset



De har gjort sitt...



Ger sig av mot nya platser...



En värld av skimrande, glittrande frökapslar i kvällssolen.

Nästa morgon hade nästan alla gett sig iväg och lämnat kvar de vissnande blommorna...som gett kraft till fröerna att flyga vidare och fortsätta ge liv åt plantorna. Som små paralyer i luften, mjuka och duniga. Vi ses snart igen,,, men tänk när maskrosen dyker upp på gräsmattan kommer jag att ha glömt hur vackra jag tyckte de var den här kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar